"יש חוסר עמוק"; עובדי המועצות הדתיות בדרך למאבק

איתי מה קורה עם משגיחי הכשרות, אנחנו רואים גם מה קורה בעולם העבודה החרדי, ואין ספק שיש פה חוסר עמוק. זו אוכלוסייה שעושה עבודה חשובה מאוד ונדחקה הצידה
אבי יעקב No Comments on "יש חוסר עמוק"; עובדי המועצות הדתיות בדרך למאבק

מאות נציגי עובדי המועצות הדתיות מכל רחבי הארץ גובשו במסגרת החטיבה הדתית החדשה בהסתדרות לקראת מאבק על שכרם במועצות הדתיות • "הקמנו את החטיבה מתוך צורך עמוק של אוכלוסייה שנדחקה הצידה"

צילום: באדיבות ההסתדרות
איתי מה קורה עם משגיחי הכשרות, אנחנו רואים גם מה קורה בעולם העבודה החרדי, ואין ספק שיש פה חוסר עמוק. זו אוכלוסייה שעושה עבודה חשובה מאוד ונדחקה הצידה
20:24
29.04.24
אתר קול חי No Comments on התקדמות דרמטית במגעים לעסקת חטופים | חדשות החג

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאות מעובדי המועצות הדתיות בכל רחבי הארץ הגיעו אתמול (שלישי) לכנס בבית ההסתדרות בתל-אביב, על מנת לקחת חלק בגיבוש ובהקמת ועד ארצי חדש של עובדי המועצות הדתיות שיפעל במסגרת החטיבה הדתית-חרדית בהסתדרות. זאת לקראת יציאה למאבק ארוך טווח, לשיפור בתנאי ההעסקה של עובדי שירותי הדת בישראל.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שנפגש עם העובדים סיפר להם על ההישגים שצפויים לעובדי המועצות הדתיות בהסכם החדש מול האוצר, בראשם תוספת של 17% לשכר הבלניות. יו"ר ההסתדרות סיפר לנוכחים כי מצבם הקשה של עובדי המועצות הדתיות ברחבי הארץ, שחלקם מרוויחים שכר זעום גם אחרי שנים רבות של עבודה, מוכר לו היטב, "חשוב לי שתרגישו כאן כחלק ממשפחה גדולה ורחבה של עובדים מאורגנים, צדק חברתי ועשייה חברתית".

"הקמתי את החטיבה החרדית מתוך תחושה של צורך", אמר יו"ר ההסתדרות והוסיף: "היה חסר של הרבה מאוד שנים לתת מענה לציבור החרדי, להבין את הצרכים ולעזור לשיפור השכר ותנאי העבודה לאוכלוסיית העובדים בעולם החרדי. אני מכיר את הצרכים של עובדי המועצות הדתיות, ראיתי מה קורה עם משגיחי הכשרות, אנחנו רואים גם מה קורה בעולם העבודה החרדי, ואין ספק שיש פה חוסר עמוק. זו אוכלוסייה שעושה עבודה חשובה מאוד ונדחקה הצידה".

"אנחנו חייבים לעשות שינוי", הוסיף ניסנקורן. "לשאוף לשוויון מלא בשכר, ושאנשים יקבלו תמורה ראויה לעבודתם. אני מודע לרמות השכר במועצות הדתיות ביחס לעובדי המגזר הציבורי, אין לזה הצדקה. אנחנו צריכים להיכנס לתהליך של תיקון בנושא הזה".



0 תגובות